Oferta dla firm i instytucjiO nasBiuro prasoweKontaktPomoc
Infolinia: +48 693 331 723

Dlaczego program nie może ustalić pozycji geograficznej lub długo ją ustala?

Telefony z wewnętrznym odbiornikiem GPS

Prędkość ustalania pozycji w poszczególnych modelach telefonów z wbudowanym odbiornikiem GPS jest różna. Wpływ na prędkość mają zarówno system jak i parametry sprzętowe Twojego telefonu. Pierwsze ustalanie pozycji  po zakupie telefonu lub po dłuższym okresie niekorzystania wymaga z reguły więcej czasu. W takich przypadkach odbiorniki GPS potrzebują chwili na ponowne zaktualizowanie położenia satelitów i określenie dokładnej pozycji geograficznej.

W przypadku  problemów z ustalaniem pozycji w telefonach z wbudowanym odbiornikiem GPS, pomocne jest:

  • wyłącznie i ponowne włączenie telefon,
  • sprawdzenie, czy lokalizacja pozycji jest włączona w ustawieniach,
  • dodatkowe włączenie lokalizowania po sieci komórkowej i WiFi
  • zainstalowanie na telefonie z systemem Android aplikacji GPS Test
  • ustawienie prawidłowego punkt dostępu dla usługi pozycjonowania (w niektórych telefonach),
  • sprawdzenie uprawniań lokalizowania dla aplikacji NaviExpert (np. na iPhonie),
  • udzielenie zgody na połączenie z usługami lokalizacyjnymi podczas startu aplikacji,
  • namierzanie pozycję podczas postoju – nie zalecamy zmian położenia odbiornika GPS,
  • umieszczenie telefonu w miejscu widocznym dla satelitów (nie należy umieszczać go w schowku lub pod podgrzewaną szybą samochodu),
  • aktualizacja oprogramowania telefonu.
  • Jak już nic nie pomaga, polecamy kontakt z serwisem, niestety.


Telefony z zewnętrznym odbiornikiem GPS

W przypadku problemów z ustalaniem pozycji przy połączeniu z odbiornikiem zewnętrznym przyczyną może być:

  • słabo naładowana lub rozładowana bateria odbiornika GPS,
  • brak kompatybilności urządzeń - telefonu i odbiornika GPS,
  • uszkodzenie elektroniki odbiornika GPS.