NaviExpert

Pobierz i testuj za darmo!

Pobierz

Pomoc

Dlaczego aplikacja nie może ustalić pozycji geograficznej lub długo ją ustala?


Prędkość ustalania pozycji GPS w poszczególnych modelach telefonów jest różna. Wpływ na to mają zarówno system, jak i parametry sprzętowe Twojego telefonu. Pierwsze ustalanie pozycji po zakupie telefonu lub po dłuższym okresie niekorzystania wymaga z reguły więcej czasu. W takich przypadkach odbiorniki GPS potrzebują chwili na ponowne zaktualizowanie położenia satelitów i określenie dokładnej pozycji geograficznej.

W przypadku problemów z ustalaniem pozycji w telefonach z wbudowanym odbiornikiem GPS, pomocne jest:

  • wyłącznie i ponowne włączenie telefonu,
  • sprawdzenie, czy lokalizacja pozycji jest włączona w ustawieniach,
  • dodatkowe włączenie lokalizowania po sieci komórkowej i WiFi, opcja ta może nosić nazwę Wysoka dokładność w ustawieniach Twojego urządzenia,
  • zainstalowanie na telefonie z systemem Android aplikacji GPS Test,
  • ustawienie prawidłowego punkt dostępu dla usługi pozycjonowania (w niektórych telefonach),
  • sprawdzenie uprawnień lokalizowania dla aplikacji NaviExpert (np. na iPhonie: Ustawienia -> Prywatność -> Usługi lokalizacji),
  • udzielenie zgody na połączenie z usługami lokalizacyjnymi podczas startu aplikacji,
  • namierzanie pierwszej pozycji GPS podczas postoju,
  • umieszczenie telefonu w miejscu widocznym dla satelitów (nie należy umieszczać go w schowku lub pod podgrzewaną szybą samochodu),
  • aktualizacja systemu telefonu.

Jeżeli żadna z powyższych podpowiedzi nie pomaga polecamy oddanie telefonu na gwarancję lub do serwisu.

« Wróć do wyszukiwarki

Zobacz podobne