Oferta dla firm i instytucjiO nasBiuro prasoweKontaktPomoc
Infolinia: +48 693 331 723

Dlaczego program nie łączy się z odbiornikiem GPS lub nie wyszukuje żadnego urządzenia Bluetooth?

Możliwość skorzystania z zewnętrznego odbiornika GPS zależy od telefonu. Nowe urządzenia mają już wbudowane odbiorniki GPS, nie ma potrzeby korzystania z zewnętrznego urządzenia. Jeżeli jednak wolisz właśnie taki sposób lokalizacji i jesteś pewien, że prawidłowo podłączyłeś odbiornik GPS do telefonu, a NaviExpert ma problem z ustaleniem pozycji:

  • upewnij się czy w telefonie włączony jest moduł Bluetooth,
  • wyłącz i włącz telefon,
  • usuń wszystkie urządzenia Bluetooth z urządzeń sparowanych z telefonem i ponownie wyszukaj odbiornik GPS także poprzez telefon i dokonaj jego autoryzacji,
  • w wersji NaviExpert poniżej 6.0 usuń urządzenie, które jest traktowane jako GPS w aplikacji: (w menu: Narzędzia > Ustawienia >Wyczyść zaznacz opcję: Odbiornik GPS, a następnie kliknij: OK), uruchom aplikację NaviExpert i ponownie wyszukaj odbiornik GPS.


W niektórych telefonach zdarza się zawieszenie układu Bluetooth. Nie działa wówczas żadna komunikacja Bluetooth. Powyższe zalecenia powinny jednak pomóc.