facebook
naviexpert

NaviExpert

Pobierz i testuj za darmo!

Pobierz pobierz
Testy alfa NaviExpe...
 
Powiadomienia
Wyczyść wszystko

Testy alfa NaviExpert na Android Auto

Strona 29 / 39

marekwar
Posty: 110
(@marekwar)
Estimable Member

Dzisiaj ćwiczyłem wyznaczanie trasy przed podłączeniem do AA. W żadnym scenariuszu wyznaczona i uruchomiona trasa nie przenosi się na AA. Jedynie adres celu przenosi się na górę listy najczęściej wybieranych, choć nie zawsze. Ponadto nie można wybrać dotykowo celu na ekranie AA po powiększeniu mapy.
Czy na razie tak ma być?

Odpowiedz
1 Odpowiedz
pawelll
(@pawelll)

Estimable Member
Posty: 197

tak

Odpowiedz
pab567
Posty: 2
(@pab567)
New Member

06.06.2022 18:25 zgłosiłem błąd - nie aktualizował się widok, według mapy cały czas stałem w miejscu, komunikaty nawigacyjne były wypowiadane zgodnie z poruszaniem się po trasie.

Odpowiedz
1 Odpowiedz
Aga NE
Admin
(@aga-ne)

Estimable Member
Posty: 143

Sprawdzimy, dzięki.

Odpowiedz
Aga NE
Posty: 143
Admin
(@aga-ne)
Estimable Member

Cześć wszystkim, pojawiło się dużo komentarzy odnośnie dźwięków w różnych wątkach na forum, więc podsumuje zbiorczo tutaj:

1. W przypadku muzyki z AA (np. spotify) dźwięk z NE i muzyki leci jednym kanałem audio - i nie możemy sterować poziomem głośności odrębnie dla muzyki, odrębnie dla NE. Dźwięk z NE może wydawać się nawet głośniejszy, dlatego planujemy wprowadzić w aplikacji opcję względnej głośności, aby móc go przyciszyć. Dodatkowo - dźwięk w tym kanale powinien być bardzo dobrej jakości.

2. Gdy słuchamy radia, w zależności od pojazdu:
-> możemy zmieniać poziom głośności odrębnie dla komunikatów z NE, oddzielnie dla radia,
lub
-> głośność komunikatów ma stały poziom (średni), nie możemy ich pogłośnić/ściszyć. Możemy sterować tylko głośnością radia (co za tym idzie, radio może całkowicie zagłuszyć komunikaty).

To w tej konfiguracji (nr 2) narzekacie na pogorszenie jakości dźwięku. Dźwięk tutaj zawsze będzie słabszy, ponieważ system audio samochodu przerzuca wtedy dźwięki do kanału obsługi mowy. Niemniej jednak wielu z Was narzeka na tzw. "seplenienie" - i nad tym pracujemy, aby trochę tę jakość dźwięku w tym kanale polepszyć.

Dodatkowo to, czy komunikat głosowy wycisza całkowicie / przycisza / nie zmienia poziomu głośności radia, jest zależne od zestawu audio (i w innych aplikacjach nawigacyjnych powinno to działać tak samo).

Jeżeli zauważacie odstępstwa od tego co napisałam powyżej - dajcie znać.

Odpowiedz
7 Odpowiedzi
pawelll
(@pawelll)

Estimable Member
Posty: 197

Ad. 1. Tak jak pisałem przy GM działa niezależna regulacja nawigacji i muzyki. Czyżby kolejna preferencja Google? Zapomniałem sprawdzić to na Navigatorze. Jutro dam info.

Odpowiedz
marekwar
(@marekwar)

Estimable Member
Posty: 110

Gdy słucham radia to jakość komunikatów głosowych jest:
GM - bardzo dobra
Waze - bardzo dobra
Yanosik - dobra
Naviexpert - dostateczna - świszczenie wysokich tonów.
Na pewno da się dopracować skoro innym się udało.

Odpowiedz
Michal1983
(@michal1983)

Estimable Member
Posty: 124

W Clio V jest właśnie pierwszy przypadek reguluje się głośność radia, ale nie ma wpływu na głośność komunikatów, ale nie odczuwam jakiejś gorszej jakości głosu. Tyle że bardzo hałasuje.

Odpowiedz
pawelll
(@pawelll)

Estimable Member
Posty: 197

Wnioski po kolejnej turze testów dźwięku.
- przy odtwarzaniu audio ze źródeł innych niż AA na GM, Navigatorze i NE działa niezależnie regulacja głośności muzyki, komunikatów nawigacji i dźwięku z Asystenta (np. pytanie o pogodę albo potwierdzenie wyboru numeru telefonicznego)
- przy audio ze źródeł AA w NE wszystkie trzy powyższe kanały są połączone w kanale audio (muzyki). Dźwięk Asystenta jest b. cichy. Przy innych nawigacjach (GM, Waze, Navigator) komunikaty z nawigacji są na niezależnym kanale (z regulacją). Komunikaty z Asystenta są w kanale muzyki i też są ciche.

Z powyższego wynika, że w NE można poprawić sprawę regulacji głośności komunikatów nawigacji (przy muzyce z AA). Natomiast jak widać także w GM jest problem z głośnością Asystenta.

Testowane w Octavii 4 /Amundsen.

Odpowiedz
Aga NE
Admin
(@aga-ne)

Estimable Member
Posty: 143

Dzięki, to cenny trop 🙂 Obsługę dźwięku zrobiliśmy zgodnie z wytycznymi Google, ale pogłębimy jeszcze temat, aby zarządzać dźwiękiem z NE tak jak opisujesz (odrębnie NE, odrębnie muzyka etc. z AA).
Co ciekawe, chyba zależy to jeszcze od wersji AA/zestawu audio w samochodzie, bo po Twojej wiadomości, sprawdzając na szybkich testach (w tym przypadku na Toyocie) nie mogliśmy zarządzać tym dźwiękiem odrębnie nawet w GM. Będziemy sprawdzać na innych pojazdach.

Odpowiedz
pawelll
(@pawelll)

Estimable Member
Posty: 197

Z tego co wiem od kolegów Toyota ma dość kiepskie radio i możliwości konfiguracji.
Dobre byłoby cos grupy VAG. Akurat Octavia 4 (taką mam) też nie jest najlepsza, moja działa w miarę OK ale trafiają się egzemplarze gdzie problemy z elektroniką są dość duże.

Odpowiedz
Aga NE
Admin
(@aga-ne)

Estimable Member
Posty: 143

W poniedziałek będę sprawdzać właśnie na Volkswagenie, ale postaram się też sprawdzić na innych modelach.

Odpowiedz
Mentos11
Posty: 36
(@mentos11)
Eminent Member

Ja wrócę jak zwykle do jazdy w tunelu 😉
Po wgraniu nowej wersji Alfy NE skończyła sie nawigacja w tunelu 🙁
Po zaniku sygnału GPs strzałka stoi i nic nie zamierza robić a potem przeskakuje za tunel po złapaniu GPSu.
A było tak pięknie ;(

Za to dzwięk od początku jest głośny i wyraźny na zmianę z radiem, może to dzięki Dżoanie 🙂

Odpowiedz
1 Odpowiedz
Michal1983
(@michal1983)

Estimable Member
Posty: 124

Nie ma do czego wracać, bo żadne prace nie są oficjalnie prowadzone w kierunku nawigacji w tunelu i w najbliższym czasie nic się nie zmieni w tej kwestii. Oczekiwanie zmian w tej kwestii jest bezcelowe. To tak samo jakbym czekał na demonstrację nawigacji.

Odpowiedz
Krzysztof318k
Posty: 1
(@krzysztof318k)
New Member

Testuję od 10 dni i też mam parę uwag.
Znaki ograniczeń prędkości, wydaje mi się, że lepiej jakby na nawigacji było widoczne duże bieżące ograniczenie prędkości a nie na "ulicy" na navi, często ograniczenia są tak blisko, że się przysłaniają np 40stka była zakryta przez 50tkę.
Poniższe minusy nwm czy do końca związane są z android auto czy nie z samochodem. Testowane w aucie Golf 8 z Discover Pro.
Podczas używania google maps i yt music jednośniecznie auto pozwala mi na ustawienie innego poziomu głośności dla gmaps (nawigacji) i innego dla mediów (typu youtube).
Dodatkowo na wyświetlaczu centralnym gdzie jest prędkościomierz wyświetlane są strzałki na bazie gmaps.
Nie wiem czy to kwestia API android auto czy może VW wprowadził jakieś specjalne udogodnienia dla gmaps. Ale w szczególności w NE brakuje mi właśnie innego poziomu dźwięku nie media.

Odpowiedz
3 Odpowiedzi
marekwar
(@marekwar)

Estimable Member
Posty: 110

To wszystko było omawiane wcześniej. Trzeba poczekać na planowane wyświetlanie limitów prędkości vs. aktualna prędkość wg GPS.
Ograniczenia co do audio narzuca Google dla zewnętrznych nawigacji i tu nie wiem czy jest jakieś pole manewru dla deweloperów NE.
Póki co aplikacja jest bardzo stabilna jak na tę fazę.

Odpowiedz
pawelll
(@pawelll)

Estimable Member
Posty: 197

Google akurat tutaj nie wprowadza ograniczeń. AmiGo i Navigator mają niezależna regulację głośności. Pisałem o tym.

Odpowiedz
pawelll
(@pawelll)

Estimable Member
Posty: 197

Wyświetlanie ograniczeń na trasie ma swoje zalety. Ale wyświetlanie aktualnego w stałym miejscu też jest przydatne.

Odpowiedz
Strona 29 / 39
Udostępnij: