facebook
naviexpert

NaviExpert

Pobierz i testuj za darmo!

Pobierz pobierz
Ograniczenie prędko...
 
Powiadomienia
Wyczyść wszystko

Ograniczenie prędkości na ekranie AA

Strona 1 / 3

michalik52
Posty: 1
Twórca tematu
(@michalik52)
New Member

Wątek się pojawia. Aktualne ograniczenie prędkości na punkcie trasy to bardzo ważne info. Patrzysz i wiesz, aktuala prędkość to zbędne zasłanianie mapy, prędkość podaje prędkościomierz. Moim zdaniem na dolnym bloku (czas jazdy - dojazdu) jest dostatecznie miejsca na zakotwiczenie info o ograniczeniu prędkości. Wyskakujące okienka z ograniczenie ładnie wyglądają, ale chcesz wiedzieć w jakiej jesteś sytuacji, kiedy zerkniesz na ekran. Korzystałem m.innymi z Automapy, Waze, i uważam info o ograniczenu za podstawę funkcjonalności.

22 Odpowiedzi
pawelll
Posty: 197
(@pawelll)
Estimable Member

Może nie podstawę ale dość ważne. Za to info o aktualnej prędkości nie jest faktycznie niezbędne.

Odpowiedz
1 Odpowiedz
jomamoto
(@jomamoto)

Active Member
Posty: 13

@pawelll Info o aktualnej prędkości jest o wiele dokładniejsze niż na liczniku.

U mnie w Kia Niro nawet 10% różnicy

Odpowiedz
Michal1983
Posty: 124
(@michal1983)
Estimable Member

Jednak aplikacja podaje bardziej rzeczywistą prędkość opartą na prędkości przemieszczania się telefonu. W samochodach zaś ze wskazaniami prędkościomierza bywa różnie zwłaszcza przy dużych prędkościach.
Patrząc na to jak jeździ większość kierowców informacja o ograniczeniu prędkości jak i strofowanie kierowców, że jadą za szybko niewiele zmienia.

Odpowiedz
3 Odpowiedzi
pawelll
(@pawelll)

Estimable Member
Posty: 197

Żaden prędkościomierz nie pokazuje więcej niż prędkość rzeczywista. Więc to akurat nie jest problem.

Odpowiedz
pawelll
(@pawelll)

Estimable Member
Posty: 197

Oczywiście "mniej" miałem napisać. Czemu nie ma opcji edytowania swoich postów?

Odpowiedz
lchmiel
(@lchmiel)

Estimable Member
Posty: 135

Funkcja edycji jest dostępna jakiś czas, ikonka w prawym dolnym [Edit]rogu okienka danego wpisu[/Edit].

Odpowiedz
Aga NE
Posty: 143
Admin
(@aga-ne)
Estimable Member

Ograniczenie jest oczywiście planowane na AA. Aktualna prędkość wg. wzoru który mamy w aplikacji mobilnej nie zabiera dużo miejsca, więc mamy w planach zaimplementować i to i to. Jak się oczywiście uda 🙂

Miejsce w którym się tu znajdzie na AA nie jest jeszcze ostatecznie potwierdzone. Google mocno definiuje w jakich miejscach na ekranie AA może się coś pojawić a w jakich nie, więc być może będzie konieczny kompromis - np. pokazywane ograniczenia na stałe i ukrywanie go gdy będziemy dotykać mapy - aby pojawiły się w tym miejscu inne przyciski, np. "Zakończ trasę".

Odpowiedz
1 Odpowiedz
jomamoto
(@jomamoto)

Active Member
Posty: 13

@aga-ne To poproszę by na odcinkowych pomiarach prędkości pokazywał średnią na przebytym odcinku a nie obecną prędkość.

 

Odpowiedz
lchmiel
Posty: 135
(@lchmiel)
Estimable Member

Nie rezygnujcie przypadkiem z pokazywania rzeczywistej prędkości wg GPS. Producenci powariowali, prędkościomierze pokazują prędkości większe o 5-10 km/h, o 10%, nie wiadomo jeszcze o ile. Jakbyśmy byli durniami. A przecież chodzi o rzetelną, normalną informację.

Odpowiedz
4 Odpowiedzi
pawelll
(@pawelll)

Estimable Member
Posty: 197

Nikt nie powariował. Warunki homologacji są takie, że predkosciomierz nie może pokazywać prędkości mniejszej od rzeczywistej. A że każde urządzenie ma swój błąd,plus rezerwa na zużycie opon to klasyczne prędkościomierze są tak skalowane że zawsze pokazują trochę więcej.
Dodatkowo jeśli ktoś założy złe opony dostaje dodatkowe 2-5% błędu.
Aczkolwiek Octavia 4 z VC pokazuje prędkość rzeczywistą (sprawdzone na 3 samochodach), max o 1km/h mniej.

Odpowiedz
lchmiel
(@lchmiel)

Estimable Member
Posty: 135

A, więc Octavia jednak pokazuje o 1 km/h mniej, choć nie wolno tego robić... OK, to raczej było przejęzyczenie.

Toyota Camry 2021, niemal nowa, na nowych fabrycznych oponach, hybryda napakowana elektroniką, niemalże sama się prowadzi. A pokazuje do 60 km/h o 5 za dużo, przy 80 km/h o 6, przy 100 o 7 za dużo, dalej o 8 i więcej. Kto by to spamiętał? Żaden z moich poprzednich samochodów tak bardzo się nie mylił. Jeśli mam w samochodzie tak precyzyjne urządzenie pomiarowe, jak GPS, to chętnie z niego skorzystam. Wszędzie pełno ograniczeń, warto byłoby się do nich stosować bez wyraźnych strat. Gdy się jedzie w okolicach radarów od razu widać, którzy kierowcy korzystają z GPS, a którzy odczytują wyniki ze wskaźników (nie mierników), na poziomie zabawek, które im dostarczają producenci. Dlatego nadal jestem zdania, że producenci traktują odbiorców jak naiwne dzieci, którym lepiej niektórych rzeczy nie mówić.

No dobrze, nie warto kruszyć o to kopii. Dlatego proszę Was, NE, dajcie nam dostęp do prawdziwego miernika prędkości. Ma on z kolei opóźnienie, wiem, trudno. Coś za coś.

Odpowiedz
pawelll
(@pawelll)

Estimable Member
Posty: 197

Oczywiście, że przejęzyczenie (a może racze przeklawiaturowanie :)).
Co do błędów w Camry - to są na moje oko dość standardowe, mniej więcej takie miałem i w Octavii 3 jak i Focusie. Chyba w Astrze błąd był stale ok. 6-8 km/h niezależnie od prędkości.
A O4 jest faktycznie pierwszym samochodem w którym ten błąd jest tak minimalny.

Odpowiedz
lchmiel
(@lchmiel)

Estimable Member
Posty: 135

@pawelll Hondy civic - dwie po kolei - miały prędkościomierz cyfrowy i błąd nie przekraczał 2-3 km/h nawet powyżej 140. Teraz żegnaj Hondo, dorzyna ją mój syn.

Widać na trasie samochody jadące wszystkie razem o 10% za wolniej, niż na to pozwalają ograniczenia. Nic innego, tylko te bezpieczne 🙄 prędkościomierze. Teraz bardzo zwracam uwagę na wszelkie przepisy, zmieniam styl na bardziej cywilizowany. Dlatego po prostu chcę znać rzeczywiste pomiary.

Odpowiedz
Strona 1 / 3
Udostępnij: