facebook
naviexpert

NaviExpert

Pobierz i testuj za darmo!

Pobierz pobierz
Powiadomienia
Wyczyść wszystko

Testy NE beta (14.x

Strona 14 / 27

lchmiel
Posty: 139
(@lchmiel)
Estimable Member

Jutro-pojutrze 700 km, potestujemy.

Odpowiedz
pawelll
Posty: 200
Twórca tematu
(@pawelll)
Estimable Member

Wreszcie nowa wersja. Nie jeździłem dzisiaj, widać tylko okienko na pedkość. W opisie jest info że dodano poi do wyszukiwania ale nie widać tego.

Odpowiedz
lchmiel
Posty: 139
(@lchmiel)
Estimable Member

Podczas tych 700 km (które się okazały 800) wszystko było OK, a właśnie prędkości i w miarę wiarygodnej informacji o prędkości dozwolonej najbardziej mi brakowało. Czyli już nie będzie brakować. Super.

Co do nierównomiernego przesuwania się mapy, to jak się wpatrzeć, to może widać nieco skokowy ruch. A bez specjalnego wpatrywania - nie widać. Podczas jazdy lepiej w sumie nie gapić się tylko na ekran. Dla porównania włączałem GM (mają kontrolę nad wszystkim od systemu operacyjnego począwszy, więc nie ma co się z nimi porównywać), Y oraz Here. w Y nie było lepiej, niż w NE, natomiast Here zawodził koncertowo: wielkie skoki. Nigdy dotąd go nie używałem przez AA, więc może coś z opcjami nie tak.

W związku z tym mam propozycję, aby na ekranie unikać linii jednopikslowych. Oczywiście chodzi o linie zbliżone do poziomych, ale jeśli ramka na numerze drogi ma szerokość jednego piksla, to powinna stać się dwupikslową na całym obwodzie. Podobnie inne poziome lub prawie poziome linie (linie, nie krawędzie oczywiście). Na takich jednopikslowych obiektach nierównomierności prędkości widać najbardziej, bo migają. W sumie te ekrany w samochodach są znacznie większe, niż w telefonach, więc nie bardzo jest sens pokazywać linie aż tak cienkie. I w ogóle, malutkie rameczki z małymi cyferkami są trudne do odczytania (może tylko dla mnie, bo wiek itd.).

Witam z zadowoleniem możliwość wyszukiwania "Ulubionych" przez AA. Jak rozumiem, dotyczy to tylko wyszukiwania tekstowego, a nie głosowego, ale to już też coś.

Odpowiedz
pawelll
Posty: 200
Twórca tematu
(@pawelll)
Estimable Member

Info o prędkości jest OK. Może trochę za duży znak ograniczenia?
Ulubione i POI w wyszukiwanych OK.Szkoda że nadal nie ma punktów pośrednich i wyszukiwania POI w czasie jazdy

Odpowiedz
lchmiel
Posty: 139
(@lchmiel)
Estimable Member

Prędkość ach prędkość! Nareszcie! To jest bardzo wielka pomoc. Po prostu widać.

Zastanawiałem się nad miejscem, w którym prędkość jest wyświetlana. To najdalsze od kierowcy miejsce z całego ekranu. Na razie oczy mi się wyginają ;). Ja osobiście często na tę prędkość spoglądam, choć już wiem mniej więcej, jaka jest prędkość rzeczywista dla danego wskazania z prędkościomierza (a jak wiele razy wspominałem, błąd sięga 10%). Jednak, nawigacje nie traktują prędkości z GPS jako priorytetowej. W wersjach ana Android Auto prędkości w ogóle nie pokazuje ani GM, ani H, ani nawet Y (to już mnie wprost zadziwia). Co robi AM nie wiem, nie będę instalował, a na www trudno znaleźć choćby jeden film z AM z AA. Dlatego to, że w NE prędkość w ogóle jest, to dla mnie prawdziwy sukces. Ja osobiście wolałbym, aby wskazanie prędkości było w bardziej poczesnym miejscu, nawet w lewym górnym rogu, albo co najmniej między górnym a dolnym oknem tekstowym, ale zdaję sobie sprawę, że Google nie dają za dużej swobody programistom na AA (jeśli w ogóle jakąś dają). Z tego, że inne nawigacje na AA w ogóle nie pokazują info o prędkości wnioskuję, że koncepcja jest taka, mamy polegać na prędkościomierzu samochodu i znakach, po prostu. I wracamy do tego, co napisałem powyżej.

Na mojej ostatniej długiej trasie było mnóstwo miejsc, gdzie były nigdzie nie odwołane, nieuzasadnione ograniczenia prędkości - pewnie pozostałości po niedawnych remontach. Wskaźnik ograniczenia prędkości w samochodzie pokazywał niestworzone wartości, na przykład 80 na wielokilometrowym odcinku dwupasmówki bez cienia zjazdów czy w ogóle czegokolwiek. Powinno być 120 jak drut. Tak zresztą wszyscy jechali. W takich przypadkach wolałbym mieć wskazanie z NE, które reaguje na zmiany na mapach bardzo szybko. Zawsze to bardziej wiarygodna informacja niż ta od producenta, który mieści się w dalekich krajach i nie od razu do niego informacja dociera, a od niego z powrotem tym bardziej. Kamera producenta też się gubi, jak w odstępach co 100 m stoi seria znaków z różnymi wartościami, w tym niektóre odwołane.

Słowem, witam wskazanie prędkości z radością, a jeśli nie może być w innym miejscu, to się przyzwyczaję.

Również fajnie, że są "Ulubione" itd.

Defektów wyszukiwania głosowego nie będę komentował, bo zdaje się, że za nie odpowiada już Google, nie NE.

Odpowiedz
17 Odpowiedzi
lchmiel
(@lchmiel)

Estimable Member
Posty: 139

Przepraszam za osobny post, poprzedniego już nie dało się edytować. Ale muszę to napisać: NE już mnie nie męczy komunikatami o braku dostępności GPS po wyłączeniu samochodu i wejściu do budynku. To bardzo dobrze.

Odpowiedz
lchmiel
(@lchmiel)

Estimable Member
Posty: 139

No i klapa. Jednak męczy (chodzi o GPS po odłączeniu się od samochodu).

Odpowiedz
marekwar
(@marekwar)

Estimable Member
Posty: 110

Potwierdzam. Po ponownym podłączeniu do auta nie widzi GPS. Oczywiście GM i Yanosik działają.

Odpowiedz
lchmiel
(@lchmiel)

Estimable Member
Posty: 139

Tak właśnie jest. GPS łapie jak się pokaże NE na telefonie. Czyli tak samo jak było w poprzedniej wersji.

Odpowiedz
marekwar
(@marekwar)

Estimable Member
Posty: 110

To ja inaczej zrobiłem. Podczas stania w korku odłączyłem telefon od auta, ubiłem aplikację Naviexpert wywalając ją z pamięci w tle i ponownie podłączyłem do auta. GPS załapał.

Odpowiedz
Aga NE
Admin
(@aga-ne)

Estimable Member
Posty: 145

@ichmiel, przypomnisz jaki telefon posiadasz? W jednej z ostatnich wersji poprawiliśmy błąd, który wydawało nam się jest odpowiedzialny za tę sytuację, ale być może to nie wszystko.

Odpowiedz
lchmiel
(@lchmiel)

Estimable Member
Posty: 139

Samsung Galaxy S10+, SM-G975F/DS.

Odpowiedz
macro
(@macro)

Eminent Member
Posty: 24

U mnie jest to samo.

Odpowiedz
marekwar
(@marekwar)

Estimable Member
Posty: 110

Akurat w Automapie wskaźnik prędkości działa i wygląda idealnie. Jest umieszczony po prawej stronie ekranu, gdzie jest jego naturalne miejsce.

Odpowiedz
lchmiel
(@lchmiel)

Estimable Member
Posty: 139

Jaki jest powód, że jego naturalne miejsce jest po prawej?

Odpowiedz
marekwar
(@marekwar)

Estimable Member
Posty: 110

Naturalne w środowisku Google. Lewa strona jest ściśle zdefiniowana, zostaje praktycznie prawy dół. Tak ma Sygic i Automapa.

Odpowiedz
pawelll
(@pawelll)

Estimable Member
Posty: 200

A także TomTom. Tak jest i tyle, nie ma się co doktoryzować.
Jeszcze wyszukiwanie POI w czasie jazdy i punkty pośrednie i będzie OK

Odpowiedz
lchmiel
(@lchmiel)

Estimable Member
Posty: 139

marekwar: "Tak jest i tyle, nie ma się co doktoryzować." W sumie fajne powiedzonko. Znaczy, że to pewnie standard Googla.

Prawy dół to miejsce najniższego priorytetu spoglądania. Znaczy, że taki priorytet ustawodawca nadał tej informacji. Nie zgadza się z moim, trudno.

Odpowiedz
marekwar
(@marekwar)

Estimable Member
Posty: 110

W takim razie znaki drogowe i piesi przed pasami są poza wszelkim priorytetem 😉

Odpowiedz
lchmiel
(@lchmiel)

Estimable Member
Posty: 139

Nie, no jasna sprawa 🙂 Mnie chodziło o miejsce na ekranie.

Odpowiedz
Aga NE
Admin
(@aga-ne)

Estimable Member
Posty: 145

Jeżeli chodzi o umiejscowienie ograniczenia prędkości - @lchmiel, uwierz mi, to miejsce też nie było moim pierwszym wyborem 🙂 Niemniej jednak, tak jak wcześniej już wspomniał @marekwar, lewa strona jest zarezerwowana dla informacji o wskazówkach i godzinie dojazdu. Prawy dolny róg jest miejscem najmniej konfliktowym jeżeli chodzi o przesuwanie tej informacji wraz z pojawianiem się innych przycisków. Na chwilę obecną nie mamy w planie zmiany tego miejsca, ponieważ nie ma innej sensownej alternatywy.

Odpowiedz
lchmiel
(@lchmiel)

Estimable Member
Posty: 139

Zgadzam się: jeśli prawa strona, to tylko na dole. Dziś więcej jeździłem, jest OK.

Odpowiedz
Strona 14 / 27
Udostępnij: