facebook
naviexpert

NaviExpert

Pobierz i testuj za darmo!

Pobierz pobierz
Powiadomienia
Wyczyść wszystko

Testy alfa NaviExpert na Android Auto

Strona 22 / 39

dymeq
(@dymeq)
Aktywny Użytkownik

Działa. jest stabilnie i całkiem dobrze. Wczoraj dwie trasy po 80km każda, żadnego crasha nie było ani większych problemów. Chyba znów kupię abonament po dwuletniej przerwie spowodowanej brakiem AA w NE. Jako użytkownik pokonujący 5000km miesięcznie mam kilka pytań i uwag.

1. Czy funkcja przybliżania i oddalania mapy za pomocą dwóch paluszków zostanie w finalnej wersji czy działa tylko dlatego, że to beta poza sklepem Play? Google podobno to blokuje konkurencyjnym produktom w Android Auto

2. bardzo potrzebny przycisk od głośności komunikatów, gdyż podczas głośniejszego słuchania muzyki ze Spotify/Tidal, lektor za głosno krzyczy. Wiem, że różne modele aut puszczają dźwięk różnymi kanałami, wydaje mi się, że trzystopniowa skala rozwiązałaby problem u tych u których muzyka i komunikaty nawigacji idą jednym kanałem.
3. Raz lektor jest normalnej jakości, a raz w bardzo zaniżonej (jakby słyszeć kogoś przez telefon, sepleni się). Nie wiem od czego to zależy, zdażyło mi się to dwkurtonie po czym samo naprawiło
4. Autoprzywracanie trasy po rozłączeniu i ponownym połączeniu AA jest bardzo potrzebne. Wszyscy użytkownicy AA po kablu wiedzą, że ten lubi się często rozłączać. Czytałem, że zostawiacie to na dalszy plan, ale wiedzcie, że to jest bardzo potrzebne. Zwłaszcza gdy wysypie się w nieznanym mieście pełnym zakrętów 🙁
5. przydałby się przycisk na wierzchu do wpisywania głosowego, tak jak w Google Maps (albo jestem ślepy)
6. fajnie, że od razu widzę często wybierane trasy, ale brakuje ulubionych (może szybkie przełączanie między ostatnimi a ulubionymi)?
6. Jadąc drogą, gdzie mam zjazd za kilkadziesiąt kilometrów bez żadnych najbliższych zjazdów (autostrada), asystent pasa już pokazuje, że mam jechać dwoma pasami na wprost i pokazuje skreślony zjazd w prawo. Asystent pasa powinien załączyć się dopiero w okolicach najbliższego zjazdu a nie kilkadziesiąt kilometrów przed nim.

Odpowiedz
3 Odpowiedzi
dymeq
(@dymeq)

Aktywny Użytkownik

Ad3: już wiem w których momentach lektor jest normalnej jakości, a kiedy ma aparat na zębach. Jeśli źródło dźwięktu jest ustawione na AA to jest git. Jak przestawię na inne (np. radio) to lektor jest kiepskiej jakości. Dziś o 14.35 wysłałem raport błędu

Odpowiedz
mauser
(@mauser)

Nowy Użytkownik

Zgadzam się z obserwacjami odnośnie jakości głosu lektora i konieczności regulacji jego głośności. Szczególnie domyślna lektorka Urszula brzmi fatalnie. Nie kombinowałem ze źródłem - wydaje mi się, że domyślnie było u mnie AA.

Odpowiedz
Aga NE
Admin
(@aga-ne)

Użytkownik

Cześć @dymeq 🙂
1. Opcja ta będzie dostępna. Jedynie, w zależności od samochodu/wersji AA, różne gesty mogą być blokowane podczas jazdy.
2. Planujemy dodać w aplikacji opcję względnej głośności, aby można było ściszyć komunikaty w stosunku do innych mediów.
3. W przypadku gdy NE leci przez kanał audio (razem z muzyką np. ze Spotify z AA) dźwięk jest ok, w momencie gdy przerzucimy się na radio w tle, NE rzucany jest do kanału obsługi mowy, stąd pogorszenie jakości. Nagrania są zbyt mocno kompresowane w tym kanale, stąd to "seplenienie". Pracujemy już nad poprawą jakości dźwięków.
4. Przypadek z kablem - 100% zgody, znam to 🙂
5. Niestety, nie możemy sterować przyciskiem asystenta Google i umieszczać go w innych miejscach.
6. Mamy z tyłu głowy ulubione, myślimy jak je zgrabnie wcisnąć w ten widok 🙂
7. W systemie pokazywania manewrów wprowadzamy aktualnie korekty, aby te pojawiały się wg. tej samej logiki jak w aplikacji mobilnej. W kolejnej wersji powinno być to już poprawione.

Odpowiedz
marekwar
(@marekwar)
Zaufany Użytkownik

Wczoraj po raz pierwszy zainstalowałem wersję testową i dzisiał przetestowałem na trasie Busko-Zdrój - Szydłów.
Piersze wrażenia:
1. Ani razu nie było zwiechy jak to się często dzieje z Automapą AA na moim Galaxy S20 FE 5G i w Seacie Leon z 2017r.
2. Layoutjest spójny z innymi nawigacjami ale mi nie podobają się duże, czarne pola po lewej stronie ekranu. Wyglądają na klepsydry 😉.
Może jakiś inny odcień?
3. W Szydłowcu nawigacja całkowicie się zgubiła i nie mogłem wyjechać z rynku. Trasa sobie a rzeczywiste położenie sobie, całkowity brak przeliczania trasy.
Być może przyciąganie trasy do główniejszych ulic jest za silne. W każdym razie Naviexpert na rynku w Szydłowcu okazał się bezużyteczny.
5. Po dojechaniu do celu pojawia się odpowiedni komunikat ale trasę nadal widać, nie znika.
Na razie wygląda obiecująco.

Odpowiedz
2 Odpowiedzi
marekwar
(@marekwar)

Zaufany Użytkownik

Przepraszam, pisane w aucie na kolanie.
Pierwszy a nie "pierszy" i cały czas jest mowa o Szydłowie (polskie "Carcassone") a nie Szydłowcu.

Odpowiedz
Aga NE
Admin
(@aga-ne)

Użytkownik

@marekwar cieszę się, że bez zawiech 🙂
Odnośnie layoutu - na razie postawiliśmy na widok bazowy i uniwersalny dla trybu dzień i noc. Gdy dopracujemy stabilność & podstawowy zakres funkcjonalności będziemy dopracowywać wygląd i kolorystykę dla trybów dziennego i nocnego, bo faktycznie, mrocznie dość 🙂

Odpowiedz
Lge
 Lge
(@lge)
Aktywny Użytkownik

Asystent pasa ruchu wyświetla się nie tylko przy manewrach ale również dla każdego zjazdu i wjazdu (!) przy którym przejeżdżamy. Trochę to dziwne i rozprasza uwagę.

Odpowiedz
2 Odpowiedzi
Aga NE
Admin
(@aga-ne)

Użytkownik

@lge W systemie pokazywania manewrów wprowadzamy aktualnie korekty, aby te pojawiały się wg. tej samej logiki jak w aplikacji mobilnej. W kolejnej wersji powinno być to już poprawione.

Odpowiedz
Lge
 Lge
(@lge)

Aktywny Użytkownik

Jeździłem trochę po mieście i zmieniam zdanie na temat tego asystenta pasa ruchu:
- poza miastem jeżeli do następnego manewru mamy kilkadziesiąt kilometrów sygnalizowanie każdego zjazdu, wjazdu jest trochę irytujące
- w mieście przy dużym ruchu gdy nagle okazuje się, że "nasz" lewy lub prawy pas nagle się kończy albo co gorsza staje się pasem do skrętu asystent bardzo się przydaje
- przydałaby się opcja pozwalająca na ustawienie go tak żeby sygnalizował tylko "duże" manewry oraz pasek postępu taki jak w wersji mobilnej pokazujący odległość do końca pasa

Odpowiedz
hardtmuth
(@hardtmuth)
Wybitny Użytkownik

Pojeździłem już kilka dni. Moje uwagi:
- za ciche powiadomienia. Mam puszczoną muzykę w sensownej głośności (telefon na maxa, chociaż nie wiem czy to ma wpływ, a samochód na 1/3 maxa). Głośniej z innymi współpasażerami nie mógłbym jeździć, a wcinające się powiadomienia są tak ciche, że trzeba się wsłuchać. Mam ustawione zgłaszanie przy 70 km/h i duże - dzisiaj to zadziałało jak jechałem pewnie 100 albo więcej i wtedy wyraźnie usłyszałem komunikat. Jak to coś zmienia - to mam Wiedźmina jako głos. Prośba o głośniejsze powiadomienia.
- czasami mapa nie odświeża lokalizacji, ale pewnie nad tym pracujecie, bo inni zgłaszają (jak mi się dzisiaj zatrzymała się lokalizacja, to nie dałem rady wysłać zgłoszenia, bo na telefonie wesoło NE czekało na wybór celu, a nie by zgłosić buga :).
- brakuje mi oczywiście tych funkcji, które trzeba przenieść, ale czekam cierpliwie (zgłaszanie wydarzeń na drodze)
- nie rozumiem tego kolorowania jezdni (prędkość ruchu drogowego). Wszystko wygląda jak na zdjęciu, niebieska, jasna, czy jest korek, czy wolna droga. Jak szukam trasy na telefonie to wyświetla kolorki, na AA już wszystko jest bez naniesionego ruchu. Stałem ostatnio w korku i wszystko było też niebieskie na trasie. Mam w ustawieniach włączone pokazywanie ruchu drogowego. Czy coś może jeszcze źle robię?

Na plus:
- NaviExpert wreszcie na AA 🙂
- Fajnie, że powiadomienia ściszają muzykę, a nie robią jej do zera! Dużo lepiej niż gmaps.
- Nie wiem co więcej pisać, bo jestem uhahany, że to wreszcie jest i działa.

Odpowiedz
4 Odpowiedzi
pawelll
(@pawelll)

Zaufany Użytkownik

Co do głośności komunikatów to problem jest znany ale jak widać wielokierunkowy 🙂 Większość (w tym ja) skarży się, że komunikaty wchodzą ze zbyt dużą głośnością.
Na pewno trezba nad tym zapanować.

Też mam wątpliwości co do trybu wyświetlania trasy i korków na niej. Widzę tylko niebieską linię.

Odpowiedz
Aga NE
Admin
(@aga-ne)

Użytkownik

Odnośnie za cichych powiadomień - wyłącz zwiększanie głośności wraz z prędkością, będzie lepiej.

Tak jak wspomniałeś - odnośnie zawieszeń pozycji na mapie, wprowadzamy pewne poprawki, będziemy obserwować jak się to zachowuje w kolejnych wersjach. Zastanawia mnie jedna rzecz - czy w tym momencie na telefonie zamiast ekranu z możliwością wysłania raportu błędu widziałeś listę często używanych?

Odnośnie screena - masz włączone w ustawieniach trasy "Szczegółowe natężenie ruchu na trasie i poza trasą"? Jeżeli tak, faktycznie to musi być błąd, dzięki za zgłoszenie. Poprawimy w kolejnych wersjach. Na chwilę obecną w aplikacji mobilnej włącz "Domyślne natężenie ruchu - tylko na trasie" - ten tryb powinien być ok.

Odpowiedz
pawelll
(@pawelll)

Zaufany Użytkownik

Potwierdzam, zmiana na "tylko na trasie" daje efekt - korek się wyświetla.

Odpowiedz
hardtmuth
(@hardtmuth)

Wybitny Użytkownik

Dzięki!

Sterowanie głośnością wyłączyłem - będę testował.
Tak - miałem listę często używanych zamiast możliwości zgłoszenia, więc nie dałem rady nic wysłać, zresztą jechałem...
Mam ustawione szczegółowe na trasie i poza. Zmieniam na domyślne. Będę testował.

Odpowiedz
marekwar
(@marekwar)
Zaufany Użytkownik

Drugi dzień pobieżnych testów.
1. Ponowne wytyczanie trasy działa dziwnie. Jechałem długą ulicą ignorując trasę i co przecznica nawigacja przeliczała trasę. Za każdym razem kursor auta zawiesza się na danym skrzyżowaniu, w polu następny manewr widać 0 (zero) przez jakieś 4-5 sekund, po czym kursor ponownie wskakuje w rzeczywiste miejsce na nowo wytyczonej trasie. Wygląda to wtedy jak zwis aplikacji i nie wygląda to dobrze. W żadnej inne nawigacji nie spotkałem takiej logiki zamrażania ekranu na czas wytyczenia nowej trasy.
2. Celowo przejechałem cel , komunikat jesteś u celu się pojawił, potem nowa trasa powrotu została wyznaczona ale w polu manewrów nadal był tylko ten komunikat. Wiem, że to jeszcze czeka na rozwiązanie ale uszczegóławiam.
Ponadto podczas dojeżdżania do celu, którym był parking przy Lidlu w Busku musiałem znaleźć się dokładnie centralnie, objeżdżając parking dookoła, aby uzyskać komunikat jesteś u celu. W GM koniec trasy byłby już przy wjeździe na parking.

Odpowiedz
1 Odpowiedz
Aga NE
Admin
(@aga-ne)

Użytkownik

Dzięki, sprawdzimy ten przypadek z przeliczaniem trasy.

Odpowiedz
Strona 22 / 39
Udostępnij: