facebook
naviexpert

NaviExpert

Pobierz i testuj za darmo!

Pobierz pobierz
[Beta Google Play] ...
 
Powiadomienia
Wyczyść wszystko

[Beta Google Play] NaviExpert 12.3.3

Strona 2 / 26

lchmiel
Posty: 115
 lchmiel
(@lchmiel)
Estimable Member
Aga NE napisał(a):Czekam (bardzo zestresowana :lol:) na pierwsze opinie i uwagi :)
Aga

Spokojnie, ja uważam, że jest nieźle. Dobrze się czuję z tą mapą.

1.

Dobrze, że odległości do najbliższego manewru nie trzeba szukać po ekranie, bo jest na najważniejszym miejscu. Byłoby jeszcze lepiej, gdyby ta odległość była bliżej znaków najbliższego i kolejnego manewru. Byłoby to zgodne z zasadą łączenia informacji dotyczących tego samego tematu. Omiatanie wzrokiem większego obszaru zawsze trochę kosztuje. Dlatego proponuję zrobić dwie rzeczy:
- informację o odległości do manewru przesunąć w prawo, do pozycji troszkę bardziej na prawo niż w 1/3 odległości od ikon manewrów;
- uzyskane w ten sposób nieco miejsca po lewej od środka wykorzystać na umieszczenie tam prędkości aktualnej, nieco większą czcionką niż teraz, w pozycji troszkę bardziej na lewo niż w 1/3 odległości od ikony ograniczenia prędkości.

Umieszczanie informacji dotyczących tego samego tematu w bliskich sobie miejscach jest ważne dla zmniejszenia zmęczenia wzroku. Niestety, mogę służyć jako czuły miernik tego zmęczenia :(

Z kolei co do prędkości, to dla mnie prędkość wg GPS jest ważniejsza, niż prędkość pokazywana przez prędkościomierz samochodu. Jest dokładniejsza. Chciałbym ją dobrze widzieć :)

2.

Mam nadzieję, że strzałka reprezentująca mój pojazd na tle białego kółka to tymczasowy pomysł. Razem dominuje to centralną część obrazu odwracając trochę uwagę od trasy. Strzałka jako "ja" jest zawsze w tym samym miejscu i nie szuka się jej po obrazie, więc nie musi się tak wyróżniać.

3.

Asystent pasa ruchu na górze to bardzo dobry pomysł. Gdy był na dole, patrzenie na niego zabierało za dużo energii ruchu źrenicami. Teraz energia zostaje na ważniejsze zadania. Widok asystenta jest wystarczająco wyraźny, a nie nadmiernie dominujący trasę. Asystent jest ważny, więc z przyjemnością na niego patrzę. Może dałbym trochę jaśniejszy czerwony na linie skreślające wykluczone pasy; ale nie wiem, bo skoro ja używam trybu nocnego w dzień, to mam trochę skrzywioną percepcję. Może mimo to takie lekkie rozjaśnienie to nie jest zły pomysł, bo teraz białe kreski są znacznie jaśniejsze, niż czerwone skreślenia, a w nocy ten kontrast byłoby jeszcze bardziej wyraźny. Więc może warto spróbować pójść nieco, nie za daleko, w kierunku czerwieni mniej nasyconej, a jaśniejszej.

4.

Czy skala mapy będzie się zapamiętywać od włączenia do włączenia? Szczerze, nie pamiętam jak to było dotychczas, a skala jaką miałem (ta zwykła i ta automatycznie przybliżana) była w sam raz. Teraz jakby muszę sobie trochę powiększyć na początku nawigacji. Niewiele było jazdy, więc jeszcze nie wiem, jak będzie najlepiej.

5.

Bardzo się cieszę, że po włączeniu nawigacji jesteśmy w widoku "inteligentnych ostatnich celów". Przekonałem się, że ten rodzaj inteligencji ma sens, i warto to zachować.

Niech sobie nowy użytkownik od razu klika na mapę. Stary wyjadacz raczej od razu klika na cel. Widok mapy go cieszy wtedy, gdy ona już mu służy do tego, do czego została tam umieszczona.

Odpowiedz
Aga NE
Posty: 115
 Aga NE
(@Aga NE)
Estimable Member

Dzięki za uwagi!

Spokojnie, ja uważam, że jest nieźle. Dobrze się czuję z tą mapą.

Cieszę się, że raczej lepiej niż gorzej :)

Dobrze, że odległości do najbliższego manewru nie trzeba szukać po ekranie, bo jest na najważniejszym miejscu. Byłoby jeszcze lepiej, gdyby ta odległość była bliżej znaków najbliższego i kolejnego manewru. Byłoby to zgodne z zasadą łączenia informacji dotyczących tego samego tematu. Omiatanie wzrokiem większego obszaru zawsze trochę kosztuje. Dlatego proponuję zrobić dwie rzeczy:
- informację o odległości do manewru przesunąć w prawo, do pozycji troszkę bardziej na prawo niż w 1/3 odległości od ikon manewrów;
- uzyskane w ten sposób nieco miejsca po lewej od środka wykorzystać na umieszczenie tam prędkości aktualnej, nieco większą czcionką niż teraz, w pozycji troszkę bardziej na lewo niż w 1/3 odległości od ikony ograniczenia prędkości.

Rozkład informacji na górnym panelu pewnie się jeszcze trochę zmieni. Docelowo chcemy tam pokazać jeszcze informację o tym, w jaką ulicę skręcamy. Ta informacja powinna dopełnić ten panel i nadać mu pełen kontekst. Wtedy też będziemy wprowadzać korekty w położeniu pozostałych elementów (strzałek, odległości do manewru).
Odnośnie aktualnej prędkości - postaramy się ją powiększyć :)

Mam nadzieję, że strzałka reprezentująca mój pojazd na tle białego kółka to tymczasowy pomysł. Razem dominuje to centralną część obrazu odwracając trochę uwagę od trasy. Strzałka jako "ja" jest zawsze w tym samym miejscu i nie szuka się jej po obrazie, więc nie musi się tak wyróżniać.

Już tłumaczę, jakie intencje stoją za nową strzałką. Nowa trasa jest zdecydowanie cieńsza od poprzedniej wersji. Strzałka w starym rozmiarze byłą zbyt duża w stosunku do nowej trasy. Pomniejszenie samej strzałki powodowało, że ginęła ona na mapie, dodatkowo, w momencie gdy byliśmy na zakorkowanym odcinku, zlewała się ona z kolorem spowolnień na trasie. Jednak wiemy, że nie każdy jest fanem tego rozwiązania i jak najbardziej zakładamy możliwość zmiany w tym zakresie.

Czy skala mapy będzie się zapamiętywać od włączenia do włączenia? Szczerze, nie pamiętam jak to było dotychczas, a skala jaką miałem (ta zwykła i ta automatycznie przybliżana) była w sam raz. Teraz jakby muszę sobie trochę powiększyć na początku nawigacji. Niewiele było jazdy, więc jeszcze nie wiem, jak będzie najlepiej.

Aktualnie skala mapy po kolejnym włączeniu aplikacji będzie domyślna, czyli musiałbyś ją ponownie powiększyć. Nie obsługujemy jeszcze autozoomu. Myślimy nad tym, by w widoku nawigacji trochę powiększyć domyślnie mapę z wytyczoną trasą. Daj znać jak trochę więcej pojeździsz, czy wrażenie małej mapy nadal jest aktualne (ponieważ po części może być to też efekt przyzwyczajenia do starej mapy - która była bardzo duża w trybie nawigacji.

Niech sobie nowy użytkownik od razu klika na mapę. Stary wyjadacz raczej od razu klika na cel. Widok mapy go cieszy wtedy, gdy ona już mu służy do tego, do czego została tam umieszczona.

Zgadzam się - docelowo chcielibyśmy umożliwić właśnie taki wariant - brak historii tras - mapa, a jeżeli historię tras mamy, to ona wychodzi na pierwszy plan.

Nie widzę sensu w tym:
- na każdym POI jest znaczek z gwiazdką.

Pomarańczowe pinezki z gwiazką to punkty ulubione.

Jestem ciekaw, czy:
- prędkości (korki) są nadal w liczbach bezwzględnych (to lubię, po staremu) czy względem typowej (tego nie lubię, po nowemu, bo skąd mam wiedzieć jaka jest ta typowa).

W nowej nawigacji zobaczyć można aktualnie i stary traffic i nowe spowolnienia na trasie jednocześnie. To trochę błąd w trakcie prac, a nie docelowe rozwiązanie ;)

Zauważyłem, że:
- miało nie być trybu nocnego, a ja mam na stałe włączony nocny i z nową mapą też jest nocny.

Miałam na myśli tryb nocny jako ciemny wariant dla jasnych elementów ekranu (przyciski etc.).
Mapa może być w trybie nocnym, chociaż w samej nawigacji nie ma jeszcze możliwości sterowania zmianą trybu dzień/noc. Jeżeli zmienisz tryb dzień<->noc w zakładce "Mapa" i następnie wytyczysz trasę, to mapa na trasie będzie miała wariant który wcześniej ustawiono w zakładce "Mapa".

Czekamy na dalsze wrażenia z jazdy

Odpowiedz
mentos11
Posty: 115
 mentos11
(@mentos11)
Estimable Member

Pięknie jednak NE działa dalej

Mapa miodzo działa płynnie, nawigacja wygląda schludnie jeszcze nie jeździłem ale sprawdzę
Cieszę się że NE pojawi się na Android auto, obecnie jeżdżę w samochodzie na mapach Google ale wolałbym z NE.
Mam pytanko czy jeśli już prowadzicie prace nad aplikacja, to czy NE będzie potrafił nawigować w tunelach? Niedługo otworzą tunel na Ursynowie S2 a potem na S7 i następnie do Świnoujścia, dodam że google maps sobie z tym radzi.
Pozdrawiam

Odpowiedz
sztaba
Posty: 115
 sztaba
(@sztaba)
Estimable Member

Krótki odcinek na nowej mapie zaliczony. Zastanawiałem się co oznacza głośnik z wykrzyknikiem, po przekroczeniu prędkości już wiem ;)
Zmiany póki co oceniam pozytywnie. Oczywiście ciężko o obiektywną ocenę po przejechaniu 5 km, ale póki co na plus

Odpowiedz
mentos11
Posty: 115
 mentos11
(@mentos11)
Estimable Member

To może dodajmy widok nawigacji w trybie poziomym, tak będzie wyglądać NE na (przyszłym) Android Auto?!
Zastanawiam się czy te 3 przyciski z prawej strony ekrany nie powinny być razem z pozostałymi z lewej strony?
Chyba za bardzo nie poszalejemy z widokiem nawigacji bo google chyba ma konkretne wymagania co do rozmieszczenia elementów w Android Auto?

Odpowiedz
Strona 2 / 26
Udostępnij: