[Beta Google Play] NaviExpert 12.3.3
[Beta Google Play] NaviExpert 12.3.3
Cześć Wam!
Przychodzę do Was z tematem nowej nawigacji, na razie w wersji eksperymentalnej.
Od pewnego czasu pracujemy nad tym widokiem w odświeżonej wersji, już na nowej mapie.
Po co robimy nową nawigację?
1. Chcemy w widoku nawigacji pokazywać nową, szybszą i bardziej precyzyjną mapę, którą znacie już z aplikacji z zakładki “Mapa”.
2. Chcemy uspójnić wygląd aplikacji - dostosować widok nawigacji do znanego już Wam widoku mapy.
3. W efekcie powyższych zmian będziemy mogli prezentować Wam więcej kontekstowych informacji o trasie podczas nawigacji oraz wzbogacić tryb nawigacji o nowe funkcje.
Jeżeli nie dołączyliście jeszcze do naszych testów beta w Google Play - koniecznie to zróbcie. Wystarczy wejść do Sklepu Play, wyszukać NaviExpert i poniżej opisu aplikacji znajdziecie opcję dołączenia do beta testów. Gdy już dołączycie do testów, może upłynąć do kilku godzin zanim Sklep udostępni Wam aktualizację.
Gdy będziecie mieli już zainstalowaną najnowszą wersję dostępną w ramach testów beta w Google Play, wystarczy w wyszukiwarce w aplikacji wpisać hasło “nowa nawigacja”. Następnie w ustawieniach pojawi się dla Was dodatkowa opcja.
Wejdźcie w Menu - Ustawienia - Wygląd mapy - i zaznaczcie checkbox na dole “Włącz eksperymentalny widok nawigowania”. Następnie konieczne jest wyjście z aplikacji poprzez przycisk funkcyjny telefonu “wstecz”, odczekanie ok. minuty lub wyrzucenie aplikacji z menedżera aplikacji. Następnie, po ponownym uruchomieniu aplikacji, każda kolejna wytyczona trasa powinna wyświetlać się już w nowym widoku nawigowania.
Wersja ta, jak sama nazwa wskazuje, jest wersją eksperymentalną, którą na chwilę obecną pokazujemy jedynie Wam. Wiele rzeczy wymaga jeszcze dopracowania i duża część funkcjonalności jest jeszcze niedostępna w tej wersji. Poniżej krótki spis, czego możecie się spodziewać w tej wersji i jakich rzeczy brakuje.
W wersji dostępne są:
-widok alternatyw przed nawigacją na nowej mapie,
-korki na trasie w nawigacji,
-trasy alternatywne podczas nawigacji,
-asystent pasa ruchu,
-ograniczenia prędkości,
-przycisk śledzenia pozycji/widoku trasy,
-przycisk odpowiedzialny za zarządzanie dźwiękiem w widoku nawigacji,
-zgłaszanie ostrzeżeń,
-ostrzeżenia dźwiękowe o fotoradarach, kontroli policji etc.,
-tryb poziomy.
Niedostępne funkcje i znane problemy:
-brak menu nawigacyjnego i wszystkich funkcji dotychczas w nim dostępnych,
-brak możliwości potwierdzania ostrzeżeń,
-niedostępne interakcje z mapą - POI są jeszcze nieklikalne, nie ma możliwości dodania punktu do trasy z mapy,
-brak obsługi tras wielopunktowych (trasa wielopunktowa jest możliwa do ułożenia poprzez zakładkę “trasa”, jednak podczas nawigacji na trasie wielopunktowej mogą pojawić się liczne błędy),
-brak trybu nocnego.
Koniecznie włączcie nowy widok nawigacji i podzielcie się odczuciami z jazdy.
Co myślicie o rzeczach które są już tam dostępne? Jakiej funkcjonalności najbardziej Wam brakuje i za jaką powinniśmy się wziąć w najbliższym czasie?
Zmiany, o których wspominam są dostępne od wersji 12.3.3. Jeżeli czegoś z opisanych powyżej rzeczy nie widzicie - upewnijcie się, czy na pewno macie zainstalowaną najnowszą wersję aplikacji.
Jeżeli chcielibyście powrócić do dotychczasowego widoku nawigowania, w dowolnym momencie możecie tę opcję wyłączyć w ustawieniach wyglądu mapy.
Czekam (bardzo zestresowana ) na pierwsze opinie i uwagi
Aga
Na szybko:
Podoba mi się:
- jednocześnie widać godzinę i minuty dojazdu oraz pozostający czas jazdy,
- aktualna prędkość bezpośrednio pod ograniczeniem,
- najbliższy manewr i następny manewr,
- nowa mapa, jest estetyczna i nazwy ulic są napisane wzdłuż ulic.
Nie widzę sensu w tym:
- aktualna prędkość jest za małymi cyferkami,
- na każdym POI jest znaczek z gwiazdką.
Jestem ciekaw, czy:
- prędkości (korki) są nadal w liczbach bezwzględnych (to lubię, po staremu) czy względem typowej (tego nie lubię, po nowemu, bo skąd mam wiedzieć jaka jest ta typowa).
Zauważyłem, że:
- miało nie być trybu nocnego, a ja mam na stałe włączony nocny i z nową mapą też jest nocny.
Aga NE napisał(a):Czekam (bardzo zestresowana) na pierwsze opinie i uwagi
![]()
Aga
Spokojnie, ja uważam, że jest nieźle. Dobrze się czuję z tą mapą.
1.
Dobrze, że odległości do najbliższego manewru nie trzeba szukać po ekranie, bo jest na najważniejszym miejscu. Byłoby jeszcze lepiej, gdyby ta odległość była bliżej znaków najbliższego i kolejnego manewru. Byłoby to zgodne z zasadą łączenia informacji dotyczących tego samego tematu. Omiatanie wzrokiem większego obszaru zawsze trochę kosztuje. Dlatego proponuję zrobić dwie rzeczy:
- informację o odległości do manewru przesunąć w prawo, do pozycji troszkę bardziej na prawo niż w 1/3 odległości od ikon manewrów;
- uzyskane w ten sposób nieco miejsca po lewej od środka wykorzystać na umieszczenie tam prędkości aktualnej, nieco większą czcionką niż teraz, w pozycji troszkę bardziej na lewo niż w 1/3 odległości od ikony ograniczenia prędkości.
Umieszczanie informacji dotyczących tego samego tematu w bliskich sobie miejscach jest ważne dla zmniejszenia zmęczenia wzroku. Niestety, mogę służyć jako czuły miernik tego zmęczenia
Z kolei co do prędkości, to dla mnie prędkość wg GPS jest ważniejsza, niż prędkość pokazywana przez prędkościomierz samochodu. Jest dokładniejsza. Chciałbym ją dobrze widzieć
2.
Mam nadzieję, że strzałka reprezentująca mój pojazd na tle białego kółka to tymczasowy pomysł. Razem dominuje to centralną część obrazu odwracając trochę uwagę od trasy. Strzałka jako "ja" jest zawsze w tym samym miejscu i nie szuka się jej po obrazie, więc nie musi się tak wyróżniać.
3.
Asystent pasa ruchu na górze to bardzo dobry pomysł. Gdy był na dole, patrzenie na niego zabierało za dużo energii ruchu źrenicami. Teraz energia zostaje na ważniejsze zadania. Widok asystenta jest wystarczająco wyraźny, a nie nadmiernie dominujący trasę. Asystent jest ważny, więc z przyjemnością na niego patrzę. Może dałbym trochę jaśniejszy czerwony na linie skreślające wykluczone pasy; ale nie wiem, bo skoro ja używam trybu nocnego w dzień, to mam trochę skrzywioną percepcję. Może mimo to takie lekkie rozjaśnienie to nie jest zły pomysł, bo teraz białe kreski są znacznie jaśniejsze, niż czerwone skreślenia, a w nocy ten kontrast byłoby jeszcze bardziej wyraźny. Więc może warto spróbować pójść nieco, nie za daleko, w kierunku czerwieni mniej nasyconej, a jaśniejszej.
4.
Czy skala mapy będzie się zapamiętywać od włączenia do włączenia? Szczerze, nie pamiętam jak to było dotychczas, a skala jaką miałem (ta zwykła i ta automatycznie przybliżana) była w sam raz. Teraz jakby muszę sobie trochę powiększyć na początku nawigacji. Niewiele było jazdy, więc jeszcze nie wiem, jak będzie najlepiej.
5.
Bardzo się cieszę, że po włączeniu nawigacji jesteśmy w widoku "inteligentnych ostatnich celów". Przekonałem się, że ten rodzaj inteligencji ma sens, i warto to zachować.
Niech sobie nowy użytkownik od razu klika na mapę. Stary wyjadacz raczej od razu klika na cel. Widok mapy go cieszy wtedy, gdy ona już mu służy do tego, do czego została tam umieszczona.