facebook
naviexpert

NaviExpert

Pobierz i testuj za darmo!

Pobierz pobierz
Powiadomienia
Wyczyść wszystko

Problemy AA


emes
Posty: 2
 emes
Twórca tematu
(@emes)
New Member

Witam,

Jako nowy użytkownik pragnę na wstępie się przywitać i życzyć wszystkim szerokości 🙂 

 

Kontynuując mój problem opisany w komentarzu google play, dodam jeszcze kilka denerwujących mnie kwestii. 

Cyt: "Używając przez kilka dni (jazda po mieście) postanowiłem wykupić abo na rok. Dziś w trasie (AA) zobaczyłem dość wkurzającą i mogąca wprowadzać w błąd kierowcę. Mianowicie na AA cały czas występuje opóźnienie rzędu ok. 2 sekund. Takie opóźnienie może powodować groźne sytuacje na drodze szczególnie przy większych prędkościach. Przy radarach navi informuje mnie 100m, a moja realna pozycja jest dokładnie obok. Liczę na szybkie naprawienie tego problemu. Dodam że w TT, GM takiego problemu nie ma."

Po wyczyszczeniu cashe apki teoretycznie wszystko wróciło do normy ale tylko teoretycznie. Zauważyłem, że problem prawie nie występuje przy emeryckiej jeździe miejskiej - czyli do max 60km/h. Natomiast przy wyjeździe poza teren zabudowany (90km/h i więcej) następują znaczne "lagi" co do aktualnej pozycji i powtarza się scenariusz z wcześniej cytowanego komentarza. 

Drugą sprawą jaką chcę poruszyć to częste zawieszanie/gubienie się nawigacji w przypadku przerwania jej działania i ponownego wznowienia. Sytuacja z wczoraj: Trasa niewielka (ok 25km w jedną stronę). Wszystko się ładnie wyświetla, prowadzi... po przejechaniu ok 20km zjechałem na stację w celu zatankowania. Po ponownym odpaleniu samochodu AA się sparował, nawigacja wystartowała i pojawił się komunikat o kontynuacji. Klepnięte - NE kombinuje, kręci, myśli i wraca do ekranu początkowego... kilka razy to samo. Po którymś tam razie komunikat brak GPS, a po chili "żeby włączyć intenet". Niestety nie udało mi się ponownie odpalić kontynuacji i żeby było ciekawiej nowa trasa też się wywalała. Po kilkunastu minutach wróciłem zniesmaczony do TT który odpalił bez problemu i pojechałem dalej... 

Pytania: 

1. Dlaczego apka po rozłączeniu nie może kontynuować? Może to jest spowodowane faktem, że siedzi non stop w tle i nagminnie szuka gps tam gdzie go nie ma, a po chwili sypie permanentnymi komunikatami o braku czegokolwiek wkruszając  użytkownika - chcę kontynuować jazdę, a nie czytać informacji i klikać namiętnie w ekran navi. Moją uwagę zwrócił fakt, że NE jako jedyna apka ma możliwość ustawienia GPS tylko podczas używania aplikacji, reszta TT, GM,Waze, itp mają nieograniczony dostęp do lokalizacji. Może tutaj jest problem? 

2. Jadąc często z Ochoty do Marek lecę prosto jak po sznurku - Trasa S8, odbijam w ul. Toruńską, do al Marszałka Józefa Piłsudskiego i dalej ja w mordę strzeli prosto, do samego końca 🙂 (w tym miejscu pomijam korki, stłuczki na s8). NE za każdym razem stara się być mądrzejsza i za każdym razem niezależnie od natężenia ruchu kieruje mnie przez ul. Głębocką przez ronda, spowalniacze, przejazdy rowerowe, przejścia dla pieszych do ul Lewandów tylko po to żeby ponownie wyjechać na al Marszałka Józefa Piłsudskiego. Gdzie tu jest sens i logika? Co kieruje algorytmem? Dodam, że przeważnie w godzinach gdzie tam jestem nie ma żadnych większych utrudnień na Toruńskiej (ogr. 70km/h) gdzie na Głębockiej są jak wspominałem wcześniej "umilacze" jazdy (ogr. 50km/h).

Sprzęt: 

Oczywiście AA 14.3.65 (wszelkie uprawnienia włączone)

NE 15.16.4 (upr. włączone)

Samsung S23U /EUX/ OUI 6.1 - obecnie 7.0 (problemy występowały/występują na jednym i drugim)

Dodam, że komórkę mam zamontowaną na uchwycie, przy szybie. Na żadnym innym sofcie w/w nie mam najmniejszych problemów. 

 

Na koniec. Skuszony całkiem ładnym wyglądem, estetyką i aktualnością map PL wykupiłem suba na rok ale po dwóch tygodniach jazdy z NE odechciewa się jej używać :/

Każdej nawigacji używam jako sugestię dojazdu z pkt A do pkt B, głownie korzystam z Traffica. Nie ukrywam, że dawno nie byłem tak zirytowany na soft który KAZAŁ mi jechać jak on chce olewając wolną wolę kierowcy. Kiedy nie spełniłem żądań NE i jeszcze do tego miałem czelność zjechać na stacje, postanowiła pokazać "kto tu rządzi" i po nieprzerwanej serii głupich komunikatów powiesić się na ekranie głównym 🙂 

Poprawcie się 🙂 

Pozdrawiam 

4 Odpowiedzi
zojek
Posty: 1
(@zojek)
New Member

Odnośnie pierwszego problemu, to potwierdzam. U mnie jest to samo. 
Opóźniona pozycja na mapie. 
Dojeżdżam do jakiegoś miejsca a na mapie brakuje jeszcze ok 1,5-2 cm. 
W praktyce wygląda to tak, że przejeżdżam przez skrzyżowanie drogi, gdy moja pozycja na mapie pokrywa się ze skrzyżowaniem, to ja już jestem ok 50 m za skrzyżowaniem. 

Dzieje się tak na Android Auto, na samym telefonie nie próbowałem.

Dodam, że inne aplikacje nawigacyjne działają prawidłowo. 

Odpowiedz
Aga NE
Posty: 193
Admin
(@aga-ne)
Estimable Member

Cześć @emes,

odpowiadając na Twoje uwagi:

1. Opóźnienie pozycji:
Dzięki za szczegółowy opis. Przesunięcie pozycji o kilka, do kilkunastu metrów może się zdarzyć, jednak wspomniane 100m to zdecydowanie nie jest standardowe odchylenie czy opóźnienie w przetwarzaniu GPS. Odnośnie "Przy radarach navi informuje mnie 100m, a moja realna pozycja jest dokładnie obok." - czy tylko komunikat jest opóźniony, czy strzałka pozycji na mapie również?

Opisany przez Ciebie efekt przy wyższych prędkościach faktycznie może być odczuwalny – rozumiem, że w takich warunkach nawet drobne przesunięcia potrafią zrobić różnicę. Lokalizacja w telefonie to złożony temat, bo zależy nie tylko od samej aplikacji, ale też od działania systemu, telefonu, sposobu montażu czy siły sygnału GPS.

Będziemy dodatkowo testować aplikację pod tym kątem – jeśli zauważysz jeszcze jakieś wzorce, np. że problem występuje tylko z Android Auto albo tylko na konkretnych trasach – daj nam znać, chętnie sprawdzimy to głębiej.

2. Zawieszanie się na Android Auto: najmocniej przepraszamy za tę sytuację. Sprawdziliśmy Twoje konto pod tym kątem, nie widzimy żadnych jawnych błędów/crashy które mogłyby wyjaśniać sytaucję. W wersji 15.16.5 udostępniliśmy kilka poprawek dla Android Auto, w najbliższych wydaniach też planujemy kilka zmian pod tym kątem, które mogą wyeliminować opisywane przez Ciebie błędy. Poza tym, to co mogę zalecić - Samsungi lubią odcinać lokalizację/albo ubijać procesy w tle. W telefonie wejdź w:
-> Ustawienia - Aplikacje - NaviExpert - Bateria - zmień tryb na "nieograniczone";
-> Ustawienia - Bateria - jeżeli włączony jest tryb oszczędzania baterii - zmienić na wyłączone,
-> Ustawienia - Bateria - Limity użycia w tle - Nigdy nie usypiaj aplik. auto. - kliknij w "+" i dodaj NE.

Jeżeli problemy nadal będą występować, w wyszukiwarce na telefonie (nie będąc podłączonym do AA) w wyszukiwarce wpisz hasło "raport AA". Następnie po podłączeniu się do AA na ekranie aplikacji na telefonie pojawi się opcja wysyłki błędu. Jeżeli błędy nadal będą mieć miejsce wyślij taki raport od razu po wystąpieniu (nie wyłączając wcześniej aplikacji, bo stracimy dane) i daj mi znać w wiadomości prywatnej - może bardziej nas nakieruje na konkretną przyczynę problemu.

3. Algorytm wytyczania tras i trasa do Marek:
Rozumiem naturalny sceptycyzm, gdy nawigacja podpowiada przejazd ulicą Głębocką, choć intuicyjnie wygodniej jest pozostać na ciągu Toruńska → al. Piłsudskiego. Poniżej krótkie wyjaśnienie, co zadziało się 15 maja i jak działają nasze algorytmy w podobnych sytuacjach (trasę z tego dnia wzięliśmy pod lupę bo pasowała do Twojego opisu/daty dodania posta, jeżeli mamy dokonać analizy innej trasy - proszę, podaj datę i przybliżoną godzinę).
-> Start trasy – system zaproponował wariant przez Toruńską, bo w chwili wyznaczania był najszybszy. Trasa przez Głębocką została zaporponowana jako alternatywa i była 1 minutę dłuższa.
-> Przeliczenie trasy – jeszcze przed wjazdem na S8 nasz system Commiunity Traffic zanotował wzrost czasu przejazdu na trasie Toruńska → Piłsudskiego. Różnica czasu dojazdu między wariantami przekroczyła przyjęty próg, więc nawigacja automatycznie przeliczyła trasę i przekierowała na ul. Głębocką – była wtedy ~4 min 30 s szybsza.
-> Kolejne przeliczenie – po kilku minutach korek na Toruńskiej zaczął się luzować; przewaga Głębockiej stopniała do ~1 min. System wyświetlił Toruńską jako trasę alternatywną (szarą linię z dymkiem +1 min.) na którą zjechałeś.
-> Czas na światłach – według naszych logów na samej sygnalizacji przy skręcie Toruńska → Piłsudskiego spędziłeś ok. 6 min, co ostatecznie wydłużyło przejazd mimo komfortu drogi.

Skąd te decyzje algorytmu?
-> Priorytet: najkrótszy czas – domyślnie system optymalizuje ETA (szacowany czas przyjazdu).
-> Dynamiczne dane korkach – korzystamy z danych o aktualnych prędkościach od naszych użytkowników i komercyjnych flot pojazdów.
-> Automatyczne przeliczanie trasy – gdy różnica czasu dojazdu pomiędzy aktualną trasą a trasą alternatywną spadnie poniżej przyjętego progu trasa zostanie automatycznie przeliczona.
Według naszej oceny w przypadku trasy z 15 maja NaviExpert zadziałał prawidłowo – w krytycznym momencie wariant przez Głębocką miał wyraźną przewagę czasową. Rozumiemy jednak, że komfort i płynność jazdy są równie ważne dlatego właśnie stworzyliśmy system tras alternatywnych w trakcie nawigacji, który pozwala użytkownikowi wybrać trasę dostosowaną do swoich preferencji.

Odpowiedz
2 Odpowiedzi
emes
 emes
(@emes)

New Member
Posty: 2

@aga-ne 

Na wstępie dzięki za odpowiedź. Już zaczynałem podejrzewać, że forum jest martwe.  

1. Opóźnienie pozycji:
Opisana przeze mnie sytuacja miała miejsce dokładnie przy fotoradarze na ul. Marszałka Piłsudskiego w Markach (ogr. 70km/h) oraz wcześniej przy odcinkowym pomiarze (na S8, ogr. 120km/h) trasę tą pokonuje średnio dwa razy dziennie, wiec dlatego zwróciło to moją uwagę. Przy wyjeździe "ku teściom" do Poznania wynikł ponownie problem z gps - ale o tym później.
Dowcip polega na tym, że wszystko wraca do normy po wyczyszczeniu casche apki NE. Następnego dnia opóźnienie powraca. Opóźnienie występuje zarówno w postaci głosowej jak i wizualnej (AA). 
Każdej navi (wbudowanej czy AA) używam bardziej do kontroli traffica, radarów, stacji paliw niżeli do prowadzenia za rączkę. Jestem stąd, mam tyle wiosen, że nie muszę się na drodze popisywać i wiem gdzie, którędy i z jaką prędkością pojechać 😉 

Jak pisałem wcześniej (albo i nie)  telefon trzymam na uchwycie za kierownicą, blisko przedniej szyby, obok wbudowanej konsoli infotainment. Nie ma opcji, że coś przesłania, zasłania, zakłóca sygnał gps. Tym bardziej, że konkurencyjne apki działają bez pudła. 

Niestety nie jestem wstanie opisać żadnego problemu z apką bezpośrednio na telefonie, bo jej po prostu nie używam. Podczas jazdy używam tylko AA, a poza jazdą mało mnie nawigacja interesuje 🙂 

2. Wszystkie wymienione przez Ciebie opcje mam ustawione od samego początku instalacji NE (i konkurencji też). Przykro mi ale wspomniane problemy występują tylko na NE + AA. Wybacz proszę ale tłumaczenie w stylu "samsungi to albo tamto" jest trochę niepoważne. Jak bym napisał, że mam jakiegoś chińczyka czy inne coś, tłumaczenie było by podobne lub dokładnie takie samo. Chińczyki to lubią ubijać apki, kup samsunga... 

[...] Jeżeli problemy nadal będą występować, w wyszukiwarce na telefonie (nie będąc podłączonym do AA) w wyszukiwarce wpisz hasło "raport AA". Następnie po podłączeniu się do AA na ekranie aplikacji na telefonie pojawi się opcja wysyłki błędu. Jeżeli błędy nadal będą mieć miejsce wyślij taki raport od razu po wystąpieniu (nie wyłączając wcześniej aplikacji, bo stracimy dane) i daj mi znać w wiadomości prywatnej - może bardziej nas nakieruje na konkretną przyczynę problemu. [...]

Ok. postaram się ale jednak nie mogę obiecać, ponieważ po ostatniej "wpadce" (24.05) przy powrocie z Poznania odpuściłem sobie NE. 
Trasa prosta jak drut, Poznań - Warszawa z postojem na spacerek i relaks przy Dębach w Rogalinie. Wszystko ładnie, prowadzenie jak po sznurku, zero opóźnień (tak, wyczyściłem casche przed trasą). Dojazd do Rogalina... Wyjazd z Rogalina też bezproblemowy jednak mój samochód na powietrze nie jeździ, więc szybkie tankowanie na stacji (dokładnie: Mikstol, Mosińska 9, Mosienica, Polska). Po powrocie do samochodu, odpala się AA + NE normalnie i zaczynają się.... powiadomienia o braku sygnału GPS. Po kilkunastu minutach klepania w telefon oraz AA i kilkunastorazowej próbie złapania fixa odpuściłem sobie walkę z tym wiatrakiem. Dodam, że stacja znajduję się praktycznie w szczerym polu, a ja też już odjechałem spod dystrybutora. Zabiegi w postaci restartu AA i samej apki NE nic nie dały. Po kilku zaklęciach sfrustrowany odpaliłem konkurencję która doprowadziła mnie do celu bez zbędnych ceregieli. 

3. Dzięki za szczegółowe wyjaśnienie ale może warto skopiować pomysł z (nie będę reklamował), że navi kieruje alternatywną trasą dopiero po przekroczeniu pewnego ustalonego czasu dojazdu do celu? Z mojej perspektywy czy dojadę 2 minuty wcześniej czy później do celu nie robi dużego wrażenia. Nie jeżdżę karetką, więc mi to... Warto IMO rozważyć wprowadzenie tolerancji suwaczkiem dla użytkownika 10-15%? czasu dojazdu na trasie z pkt. A do pkt. B.  

 

Podsumowując.
Całkiem do niedawna jeździłem na oryginalnej navigacji kijanki (mapy TT) i od święta AA GM (jak pisałem wcześniej, głównie po W-wie używam traffica). Ponieważ przy którejśtam aktualizacji totalnie zepsuli np. wyszukiwanie POI, nazw ulic czy prowadzenie (głównie w błąd) w nieznanych mi rejonach (np. Austria), postanowiłem poszukać alternatywy która będzie spełniać kilka funkcji: a. będzie dobrze prowadzić, b. komunikaty o fotoradarach i lotnych łowczych, c. traffic, d. prosty interface, bez zbędnych śmieci na ekranie. Przekopałem pół internetu i wybór padł właśnie na NE (który spełnia moje kryteria), jednak sposób zarządzania GPS pozostawia jeszcze wiele do życzenia, przez co navi jest praktycznie nieużywalne.

Aktualizacja NE zrobiona, AA też. W przyszłym tygodniu zobaczymy jak mnie i czy w ogóle poprowadzi... 

Większość opcji w NE mi odpowiada i nie specjalnie bym coś na siłę zmieniał ale jak jeszcze raz Urszula mi każe zjechać na autostradzie gdzie fizycznie będę już ok 100m dalej, to chyba zakończy się moja przygoda z NE... oczywiście pod warunkiem, że wcześniej nie zgubi fixa podczas tankowania 😉     

 

Odpowiedz
Aga NE
Admin
(@aga-ne)

Estimable Member
Posty: 193

@emes Odnośnie opóźnienia pozycji / czyszczenia cache apki - będziemy to jeszcze weryfikować. 
Odnośnie błędów na AA po zatrzymaniach na stacji - daj znać jak sytuacja wygląda w obecnej wersji 15.16.5, czy udało się potestować. Na becie jest jeszcze wersja 15.16.6 która zawiera kolejne poprawki dla AA - możesz dołączyć do bety w GP i sprawdzić jeszcze na tej wersji.

Odpowiedz
Udostępnij: