facebook
naviexpert

NaviExpert

Pobierz i testuj za darmo!

Pobierz pobierz
[Beta Google Play] ...
 
Powiadomienia
Wyczyść wszystko

[Beta Google Play] NaviExpert 12.3.3

Strona 4 / 26

mentos11
Posty: 115
 mentos11
(@mentos11)
Estimable Member

Cieszę sie że mogłem pomóc :D

Rozumiem że to tylko nasze propozycje i finalnie wybierzecie jakąś wersję interfejsu ale... dodam mój punkt widzenia.
W widoku poziomym chciałbym aby prawa strona była tylko do nawigacji informacje dodatkowe o APR lub nazwa ulicy moze być pod strzałką bo to nie zasłania trasy i mapy która mnie interesuje.
Część lewa może być w całości przeznaczona na wyświetlenie dodatkowych informacji np. okienka zgłoszeń, informacji drogowych, następnym manewrze lub menu.
Myślę jeszcze że wydajac tą wersję NE należy układ menu projektować pod kątem wymogów Androidauto?

Jeszcze jedna propozycja interfejsu

Odpowiedz
lchmiel
Posty: 115
 lchmiel
(@lchmiel)
Estimable Member
Rozkład informacji na górnym panelu pewnie się jeszcze trochę zmieni. Docelowo chcemy tam pokazać jeszcze informację o tym, w jaką ulicę skręcamy. Ta informacja powinna dopełnić ten panel i nadać mu pełen kontekst. Wtedy też będziemy wprowadzać korekty w położeniu pozostałych elementów (strzałek, odległości do manewru).
Odnośnie aktualnej prędkości - postaramy się ją powiększyć :)

Z moich uwag pozostaje aktualna ta, że odległość do manewru mogłaby być bliżej ikon manewrów. Stale się łapię na zauważaniu od nowa, że ta odległość jest bliżej znaku prędkości, niż tych ikon.

Informacja o ulicy - świetnie!

Większe cyferki prędkości aktualnej - super!

Pomniejszenie samej strzałki powodowało, że ginęła ona na mapie, dodatkowo, w momencie gdy byliśmy na zakorkowanym odcinku, zlewała się ona z kolorem spowolnień na trasie.

Rozumiem motywację. Względem poziomu graficznego mapy i innych ikon ta strzałka odstaje niższą jakością (krytyka nieporadnie ukryta w komplemencie). Niestety, nie mam lepszej propozycji.

Aktualnie skala mapy po kolejnym włączeniu aplikacji będzie domyślna, czyli musiałbyś ją ponownie powiększyć. Nie obsługujemy jeszcze autozoomu. Myślimy nad tym, by w widoku nawigacji trochę powiększyć domyślnie mapę z wytyczoną trasą. Daj znać jak trochę więcej pojeździsz, czy wrażenie małej mapy nadal jest aktualne (ponieważ po części może być to też efekt przyzwyczajenia do starej mapy - która była bardzo duża w trybie nawigacji.

Rzeczywiście, jeżdżąc już nie powiększam mapy. Zresztą należę prawdopodobnie do mniejszości, używając widoku pionowego. Niewielkie jej powiększenie poparłbym. Widok z bliska i autozoom pozwalał skupić się na bieżącym manewrze. Autozoom bardzo bym popierał.

[Niech sobie nowy użytkownik od razu klika na mapę...] Zgadzam się - docelowo chcielibyśmy umożliwić właśnie taki wariant - brak historii tras - mapa, a jeżeli historię tras mamy, to ona wychodzi na pierwszy plan.

To będzie wspaniale.

Pomarańczowe pinezki z gwiazdką to punkty ulubione.

Rzeczywiście. To już tyle ich nazbierałem? Z czasem pewnie będzie opcja wyłączenia ulubionych.

W nowej nawigacji zobaczyć można aktualnie i stary traffic i nowe spowolnienia na trasie jednocześnie. To trochę błąd w trakcie prac, a nie docelowe rozwiązanie ;)

Mam w samochodzie mapę, na której jest traffic w formie oznaczeń spowolnienia. Jest to miłe urozmaicenie, ale bez sensu - skąd miałbym wiedzieć, jaki jest typowy ruch w jakimś nieznanym mieście? Wleczemy się Marszałkowską, światła co 50 m, wszystkie czerwone jak nasza Mazda, a na mapie - zielono: tu jest tak zawsze.

Czekamy na dalsze wrażenia z jazdy :)

Podoba mi się układ zaproponowany przez Mentosa - pół ekranu nawigacja, drugie pół informacja i klawisze. O ile mamy widok poziomy. Ale nawigacja powinna być po lewej, bliżej kierowcy (chyba że wersja GB, wtedy po prawej :) ).

Podtrzymuję postulat rozjaśnienia czerwonych skreśleń na APR; również w dziennym widoku mapy lepszy byłby jaśniejszy. Może to starcza ślepota na czerwień, ale może jednak to obiektywne.

Podtrzymuję, że podoba mi się położenie APR u góry. APR jest ważnym elementem wspierającym decyzje, góra mapy to miejsce, gdzie się zerka częściej. Na dole są informacje organizacyjne potrzebne tylko od czasu do czasu, zbędne do samego procesu kierowania.

Zmiany, zmiany... Lubię.

Odpowiedz
algi
Posty: 115
 algi
(@algi)
Estimable Member

Nowa mapa jest super. Czysta, estetyczna....taka nowoczesna. Teraz widać że stara "trąci myszką".
O jeździe na razie się nie wypowiadam bo włączenie na siłę NE aby podskoczyć po paczkę do paczkomatu to trochę za mało.

Ale mam mieszane uczucia co do APR na górze. Te pasy są tu przy mas...przy samochodzie...strzałce- dla mnie naturalnie powinny być na dole - może to kwestia przyzyczajenia? Pojeżdżę i zobaczę jak APR na górze się sprawdza.

Dodanie także ulicy w którą mamy skręcić- bardzo dobry pomysł. Obecnie patrzenie przez pół godziny na "Puławska" w Warszawie to w sumie mało przydatna informacja ale w którą z licznych bocznych uliczek mam skręcić już coś by mi dało.

Cieszę się że coś się rusza i forum odżyło

Odpowiedz
Michal1983
Posty: 115
 Michal1983
(@Michal1983)
Estimable Member
Jednak da się odczuć ta dysproporcja widoku mapy w trybie poziomym gdzie więcej mapy widać z lewej niż z prawej strony aktualnej pozycji. To nie jest klasyczny widok jaki widuje się w nawigacjach.
Odpowiedz
mentos11
Posty: 115
 mentos11
(@mentos11)
Estimable Member

Takie czasy, wszystko się zmienia, kiedyś im mniejszy telefon tym lepszy teraz wszystkie mają 6,5cala.
To samo z nawigacja najpierw był widok poziomy potem na telefonach pionowy a obecnie wraz z Android auto i Carplay wracamy do widoku poziomego i to jeszcze panoramicznego.
Przyzwyczaimy się z czasem, tylko znowu trzeba wymyśleć ładny i praktyczny układ ekranu.
A wracając do APR umiejscowienie go na górze ekranu jak dla mnie jest dezorientujace, trzeba przenosić wzrok z mapy na APR i opis manewru i znowu na mapę. Wiem że wszystkiego nie da się zmieścić w jednym miejscu nie zasłaniając trasy, może trzeba naprzemiennie pokazywać najważniejsze informacje, np przed zakrętem APR wcześniej info o manewrze a podczas jazdy na wprost info o ulicy?
Mapa z wyznaczoną trasą powinna zawierać wszystkie potrzebne informacje w jednym miejscu, pozostałe dodatkowe informacje mogą być rozmieszczone gdziekolwiek aby nie zasłaniały trasy.
W widoku panoramicznym naturalne okazuje się umieszczenie po jednej stronie mapy z wyznaczona trasą a po drugiej informacje uzupełniające o odległości ulicy czy dodatkowych funkcji jak powiadomienia .

P.S. Miło protestować nawigacje ze starymi znajomymi

Odpowiedz
Strona 4 / 26
Udostępnij: