@pawelll zaczęłabym od reinstalacji albo wyczyszczenia danych aplikacji, może coś się przy aktualizacji zapchało, ponieważ nie odnotowujemy generalnie takiego problemu. Po reinstalacji/czyszczeniu danych upewniłabym się co do ustawień systemowych:
- Brak ograniczeń dla NE ze strony optymalizacji baterii: Wyłączenie oszczędzania baterii oraz zmiana w Ustawienia → Aplikacje → NE → Bateria → Szczegóły użycia → Nieograniczone (zamiast domyślnego zoptymalizowano)
- [zakładam, że masz to ustawione, ale wspomnieć wspomnę] Zwiększenie dokładności lokalizacji: Ustawienia → Lokalizacja → Usługi lokalizacji → Dokładność lokalizacji Google - to musi być włączone; Skanowanie Wi-FI i Bluetooth: Ustawienia → Lokalizacja → Usługi lokalizacji → Zwiększ dokładność – Skanowanie Wi-Fi oraz Skanowanie Bluetooth powinno być włączone.
Czy jeździsz z zablokowanym telefonem? Sprawdź, czy jak odblokujesz telefon i wyciągniesz ekran NE z tła na ekran główny telefonu, sprawa z lokalizacją się poprawi. Niestety Android lubi odcinać lokalizację podczas pracy w tle lub mocno ograniczać dostęp do niej. W takich sytuacjach pomaga też włączenie pływającej ikony w aplikacji (Ustawienia → Ekran → Pływająca ikona), która "podtrzymuje" dostęp do lokalizacji gdy aplikacja na telefonie jest w tle.