facebook
naviexpert

NaviExpert

Pobierz i testuj za darmo!

Pobierz pobierz
Jakość nawigacji i ...
 
Powiadomienia
Wyczyść wszystko

Jakość nawigacji i informacji o ruchu

Strona 1 / 2

pawelll
Posty: 220
Twórca tematu
(@pawelll)
Estimable Member

Już kilka razy nieśmiało pojawiał się taki wątek ale sytuacji z ostatniej niedzieli przelała trochę czarę...

Od dłuższego czasu jakość informacji o ruchu a co za tym idzie nawigacji w mojej opinii spada. Jaka jest tego przyczyna (spadek liczby aktywnych użytkowników? rezygnacji z jakichś wcześniejszych źródeł? itp) to zupoełnie inna sprawa.

W ubiegła niedzielę wracałem z Kielecczyzny do Wrocławia m.in. przez DK78. W okolicach Pradeł i Kroczyc w dwóch miejscach trwają utrudnienia (ruch wahadłowy) związany z budową obwodnicy. Ruch wahadłowy był już tydzień wcześniej ale jechałem b. późnym wieczorem więc praktycznie jeden cykl świateł.

Niestety w niedzielę po południu wytyczając trasę (ok. 1 godziny przed tym miejscem) NE nie widział tam żadnych utrudnień w ruchu. Nie widział ich także w czasie trasy, pokazując np. kilka tras alternatywnych dłuższych o 2- 5 minut więc uparcie jechałem DK78. No i utknąłem na ok. 20 min na pierwszym i ok. 10 min na drugim utrudnieniu. Dopiero będąc na pierwszym NE zaczął pokazywać wydłużenie czasu ale kilkuminutowe.

Przebolałem to jakoś. Ale czarę przelało pojawienie się w poniedziałek komunikatu o utrudnieniach w Pradłach (ponad tydzień od rzeczywistego ich początku).

Podobną sytuację miałęm w tym tygodniu na A4, gdzie dosłownie 500m przed zjazdem pojawiła się informacja (wydłużenie czasu) o zatorze który bez wątpienia był już od dłuższego czasu (na GM miał już kilka km). Na szczęście zdążyłęm zjechać.

Poproszę ekipę NE o informacje/wyjaśnienia w tym incydentalnym przypadku ale może nawet bardziej o szersze informacje nt danych o ruchu. 

 

5 Odpowiedzi
Aga NE
Posty: 197
Admin
(@aga-ne)
Estimable Member

@pawelll, odnośnie danych trafficowych - jak już wcześniej w innym wątku wspominałam, od 2022 roku mamy największą ilość danych trafficowych w historii NE. System Commiunity Traffic na podstawie którego liczymy traffic dla NaviExperta zasilany jest danymi od: Użytkowników NaviExperta (w tym wersji operatorskich) i Ryśka, flot pojazdów osobowych z rozwiązania NaviExpert Telematics oraz zewnętrzych flot pojazdów.

Poniżej wklejam opis analizy Twojego przypadku z odniesieniem się do poszczególnych kwestii. Analiza jest dokonana na bazie informacji, które widzimy w logu, więc jeżeli jakaś informacja jest niezgodna z tym co widziałeś w aplikacji daj nam znać. Dodatkowo poniższa odpowiedź będzie zawierała informacje na temat funkcjonowania naszego systemu.

Będziemy poniżej podawać ETA rozumianą jako przewidywany czas trwania trasy.

Widzimy także, że na tej trasie miałeś około 8 minutowy postój na MOP-ie, który będziemy dla wiarygodności dodawać do ETA.

2025-07-20 17:35:42.467 pierwsze wyznaczenie trasy 3h 13min 51.911s + 8min postoju około 20:57 na miejscu

2025-07-20 17:37:43.860 zjechanie z trasy powoduje przeliczenie trasy. ETA  nowej trasy urosła do 3h 16min 06.669 + 8min postoju 21:02 na miejscu

2025-07-20 17:50:09.629 ETA urosła do 3h 22min 24.528s + 8min postoju 21:08 na miejscu. Widzimy tutaj, że otrzymałeś także propozycję trasy alternatywnej przez DW785/794/789 o podobnym czasie i krótszej o 19km (screen 1)

2025-07-20 17:51:11.737 przeliczenie z powodu korków ETA (od miejsca przeliczenia) 3h 04min09.293s + 8min postoju czyli 21:03 na miejscu
Jest to też moment, w którym zaczynamy prowadzić nie przez Kroczyce (DK78) a przez Przyłubowo, ponieważ jest to wg. naszego trafiku trasa szybsza o 4,5min (screen 2).

2025-07-20 17:52:15.963 ETA rośnie do 3h 09min 27.515s

2025-07-20 17:54:24.163 ETA rośnie do 3h 14min 54.366s

2025-07-20 18:17:40.985  - widzimy, że stanąłeś w korku około 1,5km przed granicą Prądeł

2025-07-20 18:32:29.448 - do tego czasu widzimy powolne przesuwanie się w korku a od tego momentu już płynną jazdę. Czas spędzony w tym korku wyniósł około 15 minut a drugiego postoju nie widzimy w logu.

2025-07-20 21:08:14.875 - dotarcie na miejsce.

Podsumowując:

Z analizy logu wynika, że względem pierwszego wyznaczenia trasy po zjechaniu z trasy i uwzględnieniu postoju pomyliliśmy się z ETA na około 300km trasie, która miała trwać 3:16min około 6 minut. Samo ETA również szybko korygowaliśmy co widać np. o 17:50. Po drodze na bieżąco sugerowaliśmy trasy alternatywne, ale faktycznie nie było nic wyraźnie szybszego, jedynie ta 4,5min szybsza trasa przez Przyłubowo. Zdajemy sobie sprawę, że stanie w korku na mijance przez 15 minut nie jest niczym przyjemnym, ale z analizy przesłanej trasy wynika, że ten postój był wliczony w ETA i nie było innej szybszej alternatywnej trasy.
Odnosząc się do notyfikacji o tym remoncie, którą dostałeś w poniedziałek po przejechanej trasie. Remont, który jest tu naniesiony na mapie zmienia tylko delikatnie geometrię drogi tak, aby przejazdy użytkowników dobrze dopasowywały się do geometrii drogi i ich pozycja nie skakała na sąsiednie drogi. W samych remontach nie robimy żadnych zmian związanych z szacowaniem czasu dojazdu - za to odpowiedzialny jest nasz model trafficowy. Co do samego terminu wysyłania powiadomień o remontach nie jest ona powiązana tylko z datą rozpoczęcia remontu, ale również z samym systemem wysyłek, który nie wysyła np. powiadomień w nocy oraz wymaga obecności użytkownika przez jakiś czas w danym regionie (nie chcemy mieszkańcom Gdańska wysyłać powiadomień z podkarpacia :).

W kwestii sytuacji na A4 prosimy o podanie daty i mniej więcej miejsca kiedy się to zdarzyło, bo tych tras trochę robisz a nie chcemy odnosić się do sytuacji innej niż wydała się Tobie podejrzana. Znaleźliśmy np. trasę z A4 z 24 lipca około 9:35 gdzie w Katowicach dostałeś przeliczenie trasy ze zjazdem za 500 metrów, ale to było po dodaniu stacji paliw jako punktu pośredniego.

Odpowiedz
Aga NE
Posty: 197
Admin
(@aga-ne)
Estimable Member

I brakujące wcześniej wspomniane screeny - nr 1

Odpowiedz
Aga NE
Posty: 197
Admin
(@aga-ne)
Estimable Member

I nr 2 🙂

Odpowiedz
Kona EV
Posty: 18
(@kona-ev)
Eminent Member

Przywracacie wiarę, że to wszystko jeszcze działa. Jeżdżę z Wami chyba od 2007 roku i mimo testowania konkurencji nadal jesteście wzorem.

Czasem przytrafi się jakaś dziwna sytuacja ale na tysiące przejechanych kilometrów to drobnostka.

Najmocniej brakuje Was za granicą, gdzie posiłkuję się aplikacją posiadającą traffic. (Kiedy zaproponujecie go jako płatną opcję? Niektórzy kupują od TomTom.)

Mapy, które szybko aktualizujecie (przyrównując do konkurencji to z prędkością światła), przyjemne kierowanie, komendy "trzymaj się lewej/prawej".

Dziwi mnie gdy czasem w czasie jazdy widzę alternatywna trasę, która ma +czas i + km. Zastanawiam się wtedy jaki to ma sens? Promujecie turystykę? 🙂

Pozdrawiam!

Odpowiedz
Strona 1 / 2
Udostępnij: